10 dingen waarvan je niet wist dat je als ondernemer belasting moet betalen

Belastingen zijn frustrerend, maar ook een noodzakelijk kwaad. Als ondernemer (of als werknemer) moet je naast je normale inkomen over allerlei zaken belasting betalen. Dat is goed nieuws – het betekent dat u van punt A naar punt B bent gegaan, en dat uw bedrijf genoeg inkomsten heeft om een boekhouding te voeren! Het slechte nieuws is dat de Amerikaanse belastingwet ongelooflijk ingewikkeld is en dat er veel regels zijn over waar we als zelfstandige of kleine ondernemer belasting over moeten betalen. Je denkt misschien dat je geen belasting hoeft te betalen omdat je niet voor iemand anders werkt … maar dat heb je mis. Als zelfstandige moet je wel degelijk belasting betalen. Zelfs als uw bedrijf intern is, moet u het nog steeds melden en alle inkomsten ervan op uw aangifte. Lees dus verder voor 10 dingen waarvan we niet wisten dat we er als ondernemer belasting over moesten betalen:

Mark-to-market belasting

Het kenmerk van de belastingwetgeving is de complexiteit ervan en de mysterieuze regels in verband met de wijze waarop verschillende soorten inkomsten worden belast. Mark-to-market belasting is daar één van. Mark-to-market belasting is een federale regel die vermogenswinst (zowel op korte als op lange termijn) belast als gewoon inkomen. Kortom, u hebt een winst op uw investering en de overheid neemt automatisch aan dat u er 10% rente op hebt gekregen, wat betekent dat u belasting moet betalen over het verschil. Deze regel geldt voor ondernemers die hebben geïnvesteerd in aandelen, onroerend goed of bedrijven. Mark-to-market belasting is een vervelende regel die de neiging heeft de vermogenswinst van kleine ondernemers weg te pikken. De regel kan desastreus zijn als het om onroerend goed gaat, omdat de federale overheid afschrijvingen belast als gewoon inkomen. Belastingbetalers die een onroerendgoedbedrijf hebben en die onroerend goed met winst kopen en verkopen, kunnen door deze regel enorme bedragen verliezen.

Zelfstandigenbelasting

We weten allemaal dat we inkomstenbelasting moeten betalen over onze inkomsten, maar niet veel mensen realiseren zich dat zelfstandigen ook de sociale zekerheid en Medicare-belastingen moeten betalen die werknemers betalen. Dit kan oplopen tot ongeveer 15% van uw bruto inkomen, dus het is een aanzienlijke som geld die u bij de belasting moet betalen. Deze zelfstandigenbelasting is zeker vervelend, maar ook belangrijk. Ze helpen ervoor te zorgen dat zelfstandigen, net als werknemers, het geld krijgen dat ze nodig hebben om met pensioen te gaan. Toch zijn er manieren om de zelfstandigenbelasting te verminderen, zoals bijdragen aan een SEP-IRA of een solo- 401(k)-plan.

Belastbaar inkomen

Het jaar eindigt niet op 31 december. Het eindigt ook niet op de dag dat u uw boeken sluit. Het jaar eindigt wanneer u uw inkomen voor het hele jaar opgeeft bij uw belastingen. De IRS berekent dan uw belastingen op basis van het totale bedrag dat u hebt verdiend. Als uw bedrijf een verlies heeft, kunt u dat bedrag aftrekken van uw belastbaar inkomen. Dit kan alleen als u uw bedrijf heeft opgericht. Als ondernemer zult u misschien verrast zijn dat alle uitgaven die uw bedrijf helpen inkomsten te genereren, fiscaal aftrekbaar zijn. Hieronder vallen verzekeringen, nutsvoorzieningen en zelfs marketingkosten. Dit staan bekend als “gewone en noodzakelijke uitgaven”, en het zijn uitgaven die een gemiddeld bedrijf zou maken. De truc hier is om een uitstekende administratie bij te houden van deze aftrekposten, zodat u niet gecontroleerd wordt. Als de belastingdienst denkt dat u aftrekposten hebt overdreven of misbruikt, kan zij besluiten boetes op te leggen of uw aftrekposten helemaal in te trekken.

Voordelen voor werknemers

Ga er niet van uit dat u, omdat u een bedrijfseigenaar bent, geen belasting hoeft te betalen over personeelsbeloningen. Als u uw werknemers voordelen biedt zoals ziektekostenverzekering, levensverzekering of pensioenplannen zoals een 401(k), moet u belasting betalen over deze voordelen. Afhankelijk van het soort voordelen dat u verstrekt, moet u er mogelijk belasting over betalen tegen het tarief voor werknemers of het tarief voor bedrijven. Gelukkig zijn er aftrekposten die u kunt gebruiken om de belastingen op deze uitkeringen te compenseren. Ziektekostenverzekering is vaak de grootste aftrekpost die ondernemers nemen voor personeelsbeloningen, maar u moet ook belasting betalen over andere soorten dekking. Als u uw werknemers betaald verlof geeft, zoals betaalde vakantie- of ziektedagen, moet u daarover belasting betalen.

Small Businesses Tax Relief Act van 1997.

Eind jaren negentig nam de federale regering de Small Businesses Tax Relief Act aan. Deze wet was bedoeld om kleine bedrijven te helpen een korting te krijgen op de federale inkomstenbelasting die ze moeten betalen. Als eigenaar van een klein bedrijf komt u in aanmerking voor dit belastingvoordeel als u een eenmanszaak, lid van een vennootschap of eigenaar van een S-vennootschap bent. Zodra u de inkomensdrempel bereikt, neemt de overheid dat belastingvoordeel weg. Dit is een van de ergste dingen van een kleine ondernemer. Niet alle kleine bedrijven komen in aanmerking voor dit belastingvoordeel. Volgens de IRS, moet je voldoen aan alle drie de volgende voorwaarden om in aanmerking te komen: Je moet een klein bedrijf zijn. U moet minder dan 5 miljoen dollar aan bruto inkomsten hebben. U moet minder dan 25 miljoen dollar aan activa hebben.

Afschrijving van activa

Als u apparatuur voor uw bedrijf koopt, kunt u de kosten van die apparatuur aftrekken van uw belastingen. U kunt echter niet de volledige waarde van de apparatuur aftrekken. In plaats daarvan moet u de waarde van de apparatuur over meerdere jaren afschrijven. Deze regel is bedoeld om de overheid te beschermen tegen te hoge belastingen op bedrijfsuitrusting. Het bedrag dat een ondernemer voor elk apparaat kan aftrekken varieert, maar het is een percentage van de waarde van het apparaat. Het specifieke percentage dat u kunt aftrekken hangt af van het soort apparatuur en wanneer u deze hebt gekocht. Als u bezig bent apparatuur te kopen, is de timing belangrijk. U kunt de waarde van de apparatuur slechts over een periode van 40 jaar aftrekken.

De inkomsten en uitgaven van uw bedrijf aantonen.

Wanneer u de belastingen van uw bedrijf indient, moet u documenteren hoeveel geld u hebt verdiend en hoeveel u hebt uitgegeven. U kunt dit doen met een kasstroomoverzicht, dat al uw inkomende en uitgaande gelden voor het jaar documenteert. U kunt ook een winst- en verliesrekening gebruiken. Als ondernemer moet u ook bewijzen dat u al het geld dat u opgaf aan onkosten ook daadwerkelijk hebt uitgegeven. Dit kunt u doen door middel van verschillende soorten bewijzen. Het meest voorkomende bewijs dat u gebruikt om uw uitgaven te bewijzen zijn rekeningen. Je kunt ook facturen of bonnetjes gebruiken van de leveranciers waar je producten voor je bedrijf hebt gekocht. Als je werknemers hebt, moet je het bewijs van hun loon laten zien. Deze omvatten W-2-formulieren of 1099-formulieren als ze onafhankelijke aannemers zijn.

Conclusie

Mark-to-market belasting, zelfstandigenbelasting, belastbaar inkomen, employee benefits, small businesses tax relief act van 1997, en afschrijving van activa zijn de zaken waarover je als zelfstandige of bedrijfseigenaar belasting moet betalen. Het bijhouden van een uitstekende administratie van alle inkomsten en uitgaven van uw bedrijf kan u helpen een audit te voorkomen en te bewijzen dat u al uw geld daadwerkelijk heeft uitgegeven.